Flaggborg 1. mai Eydehavn

Annerledes 1. mai-feiring i år

Kamerater.

Vi skal feire 1. mai i år også. Vi skal feire uten faktisk å være sammen. Det blir en feiring vi aldri glemmer.

Men partiarbeidet stopper ikke opp. Bystyregruppa fortsetter med sitt arbeid, og mange saker finner sin løsning også under koronakrisa.  Bystyregruppa fortjener både honnør og applaus! Ikke minst vil vi hylle vår egen ordfører, som står på kontinuerlig til innbyggernes beste.

Programarbeidet går sin gang, følg med på partiets nettsider og kom med innspill. Nominasjonsprosessen blir uvanlig i denne første fasen. Medlemmer kan spille inn forslag til listekandidater innen til kommunepartiet innen 3. mai. Styret behandler forslaga 12. mai.

Koronakrisa viser oss alle hvor viktig velferdsstaten er, og hvor viktig det er med en sterk stat. Uten skattefinansiert velferd hadde vi stått svakt i kampen mot viruset.

Forhåpentligvis kan vi feire 1. mai på vanlig vis i 2021, men i år er det annerledes.

Arrangementet på Eydehavn vil bli lagt ut via Facebook på vår side. Her blir både taler og sang. Ordføreren har hovedtalen. I Arendal blir det et arrangement i samarbeid med Trefoldighetskirka. Klokka 10.30 blir det kransenedleggelse som vanlig. I forbindelse med kransenedleggelsen vil organist Tim Blomberg spille arbeidersanger over anlegget så det lyder over hele byen. Det vil bli lagt ut en videosnutt fra dette arrangementet også.

Arendal Arbeiderparti ønsker alle medlemmer en god 1. mai!

Jan Rudy Kristensen

1. mai tog Eydehavn 2019

1. mai Eydehavn 2019 - toget går langs sjøen på Eydehavn

Robert Cornels Nordli, Jonas Gahr Støre og Vanja Grut i 1. mai-tog på Eydehavn i 2019. Banner med sterkere fellesskap på.

Partileder Jonas Gahr Støre gikk foran i toget på Eydehavn i 2019, her sammen med ordfører Robert Cornels Nordli og daværende kommunepartileder Vanja Grut.

Gro Harlem Brundtland har også gått i tog på Eydehavn på 1. mai.