Arendalsuka damer på stand

Arendalsuka: Anbefalinger

For åttende gang arrangeres Arendalsuka, og du kan velge og vrake i hundrevis av spennende arrangementer. Vi har plukket ut noen anbefalinger, og debatter som våre folk skal delta på.

Politisk gate åpner kl. 14.00 på mandagen. Arbeiderpartiet har sin stand på kanalplassen og er bemannet av lokale tillitsvalgte, men også sentrale politikere stikker innom her. Åpningstider i politisk gate finner du her. Lørdag bemannes standen av Arendal Ap/sentrum lag.

Mandag

Kl. 14.00 – 15.00: Ordfører Robert Cornels Nordli ønsker velkommen til åpningsfest på kanalplassen. Varaordfører i Oslo Kamzy Gunaratnam (Ap) deltar også. https://arendalsuka.no/event/user-view/10470

Kl. 18.00 -19.30: Hvorfor er kvinner mer sykemeldt enn menn? Arr: Kvinnenettverket Agder Ap. Sted: Partikontoret, Torvet 10.  https://www.facebook.com/events/326429398289812/

Kl. 20.15 – 20.30: Nina Jentoft deltar på oppspillsdebatt før partilederdebatten. Arr: First House. Sted: Hill, Langbrygga.

Kl. 21.30: Partilederdebatten. Barbu park. Dørene åpner kl. 19.30, ta gjerne med en stol eller et pledd å sitte på. Ingen plassreservasjon. https://arendalsuka.no/event/user-view/10474

Tirsdag

Kl. 09.00 – 12.00: Morten Kraft deltar på: Penger er ikke alt, men det hjelper. Stiftelsers rolle når samfunn skal formes. Arr: Sparebanken Sør m.fl. Sted: Sparebanken Sør. https://arendalsuka.no/event/user-view/10887

Kl. 11:45 - 13:30: Robert Cornels Nordli deltar på: Enden er ikke nær, handelen er her! Arr: HK, Virke. Sted: Bankgården. https://arendalsuka.no/event/user-view/11078

Kl. 12.00 – 14.00: Morten Kraft deltar på: Småbedriftsdagen: Hvordan skal vi få mer vekst i SMB bedriftene i bygd og by? Arr: NHO. Sted: MØR biffhus. https://arendalsuka.no/event/user-view/11662

Kl. 13.45 – 15.15: Nina Jentoft deltar på: Hvordan kan lokalpolitikere bli gode eiere av den kommunale barneverntjensten. Arr: KS. Sted: No 1 Sportsbar, Langbrygga. https://arendalsuka.no/event/user-view/11673

Kl. 15.00 – 16.00: Arbeiderpartiets partitime, kanalplassen.I denne timen vil Arbeiderpartiet disponere scenen på Kanalplassen. Her vil det bl.a. bli appeller av vår nye nestleder Bjørnar Skjæran og vår fylkesordførerkandidat Gro Bråten.  Du får også høre flere av våre ordførerkandidater og det vil bli kulturinnslag og utdeling av roser. Det er viktig at alle som har mulighet møter fram for å vise vår styrke og entusiasme for vår politikk!

Onsdag

Kl. 16.30 – 17.30: Atle Svendal deltar på: Monopol eller mangfold? Debatt om valgfrihet i helse og omsorg. Arr: Norlandia. Sted: Arendal bibliotek. https://arendalsuka.no/event/user-view/10916

Kl. 20.00: Fagligpolitisk fest i BankgårdenLO inviterer til fagligpolitisk fest i Bankgården onsdag 14.8. fra kl.20.00. Det blir live musikk med Ola Bremnes og Ella Marie/ISAK. Det serveres pølser. Vi anbefaler dette og andre arrangementer i regi av LO og Forbundene. Full oversikt over LOs arrangementer finner du her.

Torsdag

Kl. 10.00 – 11.00: Svein Monsen deltar på: Flere arbeidstimer i gode tider: Dekker fast ansettelse alle behov? Arr: NHO. Sted: MØR biffhus. https://arendalsuka.no/event/user-view/12089

Kl. 14.30 – 15.30: Nina Jentoft deltar på: Somatisk sykdom og psykisk helse, Hele mennesket hele livet, hvem kan støtte og hvordan. Arr: Den nasjonale Alliansen for helsepsykologi i somatikken. Sted: Tyholmen frivillighetssentral. https://arendalsuka.no/event/user-view/11991

Kl. 15.00 – 17.00: Atle Svendal deltar på: Oppfølging etter hjerteinfarkt – hva kan vi lære av Arendalsmodellen? Arr: LHL, Sanofi. Sted: Nedre Tyholmen Pakkhus. https://arendalsuka.no/event/user-view/11743

Kl. 16.30 – 18.00: Vanja Grut deltar på: Nasjonalparker - turistdestinasjoner, rekreasjonsområder eller verneverdig natur? Arr: Raet nasjonalpark. Sted: S/S Solrik (båt). https://arendalsuka.no/event/user-view/11885

Kl. 17.00 – 19.00: Atle Svendal deltar på: Livssynåpne lokalsamfunn - hvordan ønsker vi at lokalsamfunnet skal se ut? Arr: Samarbeidsrådet for tro og livssyn i Aust-Agder. Sted: Trefoldighetskirken. https://arendalsuka.no/event/user-view/11667

Fredag

Kl. 13.00 – 14.00: Atle Svendal deltar på: Gode pasientforløp og kommunale tjenester. Arr. Norges ME forening. Sted: Teltscenen Fergekaia. https://arendalsuka.no/event/user-view/10898

Lørdag

Kl. 11.00: Den store fylkesdebatten. Gro Bråten og alle de andre førstekandidatene til fylkestingsvalget møtes til debatt. Sted: Kanalplassen.

Kl. 12.30: Den store kommunedebatten: Robert Cornels Nordli og alle de andre ordførerkandidatene i Arendal møtes til debatt.

Begge debattene ledes av Jon P. Knudsen. Møt opp og støtt våre kandidater!