Støtte til industrisatsingen i Arendal og etterlysing av en forbedret statlig energipolitikk

Årsmøtet i Arendal AP gjorde i helgen en rekke vedtak som støtter opp om den aktive industrisatsingen i kommunen de nærmeste årene:

• Gjeninnføring av boplikten i hele kommunen
  • Støtte til utvidelse av Arendal Havn
  • Sikre fullfinansiering av veien mellom Eyde Energipark og havna
  • Sikre fortgang i boligbyggingen, Saltrød Terrasse må igangsettes i 2022
  • Utrede opprettelsen av et kommunalt tomteselskap

Årsmøtet i Arendal AP vedtok og følgende uttalelse om energipolitikk:"Arendal Arbeiderparti forventer at Norge har forutsigbar energipolitikk til det beste for innbyggerne. Innretningen må være slik at alle har råd til å benytte seg av strøm i hverdagen, uten å være bekymret for strømregningen. Høye energipriser kan føre til at befolkningens støtte til grønn omstilling svekkes."Det ble vedtatt en 11-punkts liste med tiltak, se vedlegg og hele uttalelsen.Jan Rudy Kristensen gjenvalgt som lederDet er en meget merittert politiker og faglig tillitsvalgt som nå tar fatt på en ny toårs periode som leder for Arendal Arbeiderparti. Som lokalpolitiker og faglig politisk tillitsvalgt har Jan Rudy Kristensen vært aktiv i over 40 år og innehatt en rekke tillitsverv.«Vedtakene vi har fattet under årsmøtet i helga støtter opp under den aktive industrisatsingen vi nå står overfor i Arendal. Vårt hovedfokus er å legge grunnlaget for nye arbeidsplasser og økt befolkningsvekst i de nærmeste årene. ».«Mitt fokus som leder for kommunepartiet fremover vil være å fortsette å bygge og styrke partiorganisasjonen og sikre god innflytelse fra de lokale arbeiderlaga og ikke minst fra AUF i Arendal. Vi ser og frem mot kommunevalgkampen neste år der målet er å fortsatt ha en Arbeiderparti-ordfører», sier den gjenvalgte lederen for Arendal Arbeiderparti, Jan Rudy Kristensen.Etter årsmøtet i Arendal Arbeiderparti 5.2.22 har styret følgende sammensetning:Jan Rudy Kristensen, lederNina Jentoft, nestlederSteinar Rasmussen, sekretærJan Askeland, kassererKristin Lorentsen, kvinnekontaktRuno Nygård, medlemsansvarligTanja Sandåker, styremedlemStyremedlem (oppnevnes av Arendal AUF)

Jan Askeland, Jan Rudy Kristensen og Steinar Rasmussen  på årsmøtet 2022

GJENVALG: Jan Askeland ble gjenvalgt som kasserer, Jan Rudy Kristensen som leder og Steinar Rasmussen som sekretær.